Az időszervezés és a tervezés kéz a kézben jár. Feltételezik egymást. Aki jól bánik az idejével, jól tud tervezni, előre látni, és fordítva is. Hogy egy agyonismételt frázist ismételgessek újra: Az idő pénz. Ahhoz, hogy a rendelkezésünkre álló időkeretet jól szabjuk magunkra, átlátható, világos tervekre van szükségünk.
Immáron 16. napja írom a blogomat - ezzel próbára téve a kitartásomat - rájöttem, hogy néha azért egy picit csapongok. Ez mondjuk - hogy a bizonyítványomat is magyarázzam - azért van, mert általában sok dolog érdekel egyszerre, és elaprózódik a figyelmem. Ezen viszont változtatni szeretnék, mert úgy gondolom, hogy az egy-egy dologra fókuszálás fegyelmezettebbé tesz majd a célom elérése érdekében, és fokozza a kitartásomat.
Fentebb beszúrtam egy jegyzetlapot, - kicsit más nézetből, mint azt szerettem volna (remélem, azért így is kivehető belőle valami) - ami azt hivatott illusztrálni, hogy mi az egy éves tervem, és melyek a terv szakaszai. Azért volt erre szükség, mert így jobban látható, ellenőrizhető a tervem, és alpontokra tudom azt bontani. Ezzel egyfajta tematikát adva a blogbejegyzéseknek is.
2 sávot jelölök benne, - a) a könyv, b) az eladás - amelyeknek szinkronban kell majd haladniuk a megvalósítás folyamatában. Minden szakaszhoz rendeltem hozzá határidőt is.
Az egyértelműség érdekében ide is bejegyzem, hogy mikor mit szeretnék majd csinálni. Ez egy checklistaként is fog majd funkcionálni.
a) a könyv
2014. 07. 09. - 08. 09. : ÖTLETELÉS
2014. 08. 10. - 12. 10.: A KÖNYV MEGÍRÁSA
2014. 12. 11. - 2015. 01. 31. : NYOMDAI MUNKÁLATOK
2015. 02. 01. - 02. 20.: RENDEZVÉNYEK, NÉPSZERŰSÍTÉS LESZERVEZÉSE
2015. 02. 21-től: ÉRTÉKESÍTÉS
2015. 06. 25-re: KÉSZ MESEKÖNYV, amelyet az emberek kezdenek megismerni
b) az eladásra felkészítés
2014. 07. 09. - 08. 09.: PIACKUTATÁS
2014. 08. 10. - 12. 10.: A KÖNYV MEGÍRÁSA
2014. 12. 11. - 12.31.: POZICIONÁLÁS - avagy olyan tettek halmaza, amellyel elhelyezem magam a leendő vásárlóm, olvasóm fejében
2015. 01. 01. - 01. 14.: ÜZLETI MODELL MEGALKOTÁSA - miből jönnek a bevételek, milyen módon, ki segít az értékesítésben?
2015. 01. 01. - 02. 01.: MARKETING-STRATÉGIA
2015. 02. 01-től: TÉNYLEGES MARKETING
2015. 02. 21-től: ÉRTÉKESÍTÉS
2015. 06. 25.: "KONYHAKÉSZ KÖNYV", amelyet az emberek kezdenek megismerni
Jelenleg a könyvvel kapcsolatos ötleteléssel, és az eladás oldaláról közelítve a piackutatással foglalkozom majd egy hónapon keresztül.
Aztán meglátjuk... remélem, nem kell majd "újratervezés". :)